Geplaatst op 24-09-2020 door

Persbericht: The Sniffers breidt haar portfolio uit

Geplaatst op 24-09-2020 door BIG

Persbericht: The Sniffers breidt haar portfolio uit

Balen, België, 21 september 2020 – The Sniffers kondigt met plezier aan dat ze de software applicatie en bijhorende diensten van DMC1 GmbH heeft opgenomen in haar dienstenpakket. Deze sterke combinatie van kennis, expertise en analysemogelijkheden zal pijpleidingbeheerders ondersteunen bij het behalen van hun doelstellingen.

DMC1 GmbH werd opgericht in het jaar 2000 en heeft haar hoofdkantoor in Schkopau in Duitsland. De laatste 20 jaar ontwikkelde het bedrijf een software suite met de naam ‚Pipeline Manager‘ voor pijpleidingbeheerders. Deze software applicatie en bijhorende dienstverleningen zoals toestandsbepaling van de pijpleidingen, risicoanalyses, corrosieanalyses, en werftoezicht bij derde partijen, zijn essentiële onderdelen om pijpleidingen optimaal te kunnen beheren en hun integriteit te waarborgen. DMC1 en The Sniffers behoren allebei tot de Intero Integrity Services groep. DMC1 zal nu onderdeel gaan uitmaken van The Sniffers.

Bart Wauterickx, de CEO van The Sniffers licht toe dat “pijpleidingbeheerders nu bij ons terecht kunnen voor een volledig pakket aan diensten, tools en expertise door de integratie van het dienstenpakket van DMC1 in ons portfolio. Onze expertise en kennis van ons werk onsite zoals pijpleidinginspecties, lekdetectie, corrosie analyses en werftoezicht bij derde partijen, worden nu gecombineerd met analyse mogelijkheden en de software suite van DMC1. De lat wordt steeds hoger gelegd voor pijpleidingbeheerders waardoor er meer focus ligt op correcte data, pijpleidinginspecties van hoge kwaliteit, en relevante analyses. Dit meer uitgebreide aanbod van The Sniffers zal beheerders in staat stellen om hun pijpleidingnetwerk op een veilige en efficiënte manier te beheren en tegelijkertijd ook te voldoen aan wetgeving.”

“Door onze 20 jaar ervaring in de pijpleidingindustrie te combineren met de expertise van The Sniffers, kunnen we onze huidige en nieuwe klanten nog meer toegevoegde waarde bieden. Ze hebben nu toegang tot zowel lekdetectie en inspectiediensten alsook een volledig softwarepakket genaamd PRIMS® dat alle gegevens en informatie centraliseert” voegt Hartmut Gransow, Managing Director van DMC1 GmbH toe.

Bezoek de website van The Sniffers voor een preview van PRIMS®.

Over The Sniffers
The Sniffers is een internationale dienstverlener voor de olie & gas industrie en onderdeel van BIG lid Intero Integrity Services B.V. Hun doel is om de ambities op het gebied van milieu, duurzaamheid en integriteit van hun klanten waar te maken. Dit doen ze door emissies en lekkages in installaties op te sporen en te monitoren en pijpleidinginspecties en lekdetectie uit te voeren. Hun dienstenpakket draagt bij aan de operationale veiligheid, wetgeving, een vermindering van de ecologische voetafdruk en winstgevendheid van hun klanten.

Voor meer informatie over deze integratie, kunt u terecht bij:
Bart Wauterickx, CEO van The Sniffers, via bart.wauterickx@the-sniffers.com of +32 477 62 66 09
Hartmut Gransow, MD van The Sniffers GmbH, via hartmut.gransow@the-sniffers.com of +49 175 22 19 409
Voor communicatie mogelijkheden en perscommunicatie, neem contact op met Marlies Dockx, Marketing and Communication Manager van The Sniffers via marlies.dockx@the-sniffers.com.

BIG Magazine ontvangen?

BIG Magazine komt twee keer per jaar uit en is gratis voor onze leden. Wil je dit branchemagazine vol met projecten en nieuws ontvangen, schrijf je dan in of word lid!

BIG Magazine is gratis voor leden. Nog geen lid? Meld je hier aan!